Sinop Valiliği koordinesinde yürütülen denetimlerde kaçak su kullandığı tespit edilen 8 haneye toplam 280 bin TL idari para cezası uygulandı.
Sinop Merkez İlçe ve Erfelek Grup İçme Suları Birlik Başkanlığı ekipleri, kırsal alanlarda kaçak, sayaçsız, abonesiz ve usulsüz su kullanımının önlenmesi amacıyla 33 köyde denetim gerçekleştirdi.
2026 yılı Haziran ayında yapılan kontrollerde Sinop Merkez ilçeye bağlı köyler ile Erfelek köylerinde toplam 8 hanenin kaçak su kullandığı belirlendi.
Tespitlerin ardından her bir haneye 35 bin TL olmak üzere toplam 280 bin TL idari para cezası kesildi.
Yetkililer, kaçak su kullanımının su kaynaklarının israfına ve içme suyu hizmetlerinde aksamalara neden olduğunu belirterek denetimlerin aralıksız süreceğini bildirdi.